Ozan Bayülgen: Tüketicilerin alışveriş niyetini okumak için altın bir veri analizi yapılacak.

Hepsipay Genel Müdürü Ozan Bayülgen, Türkiye'deki ödeme sistemlerinin geleceğini DÜNYA dergisine değerlendirdi. Bayülgen, tüketicinin ödeme alışkanlıklarının alışveriş niyetini öngörmekte kullanılabileceğini belirtti.

Online Alışverişin Güvenliği Ön Planda

Necmi ÇELİK Online alışverişin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla yay­gınlaştığı günümüzde güven­li ödeme sistemleri tüketicinin alışveriş listesinde ilk sırayı aldı.

Hepsipay ile Ödeme Sistemleri Yenileniyor

Bu ihtiyaçtan doğan Hepsibura­da’nın ödeme sistemi Hepsipay, önümüzdeki dönemde Hepsi­burada’nın dışında 5 bine yakın KOBİ’nin mobil uygulamaları yanı sıra hacimleri düşük tema­tik siteleri de büyütüp e-ticaret ekosistemini daha da genişlet­mek istiyor. Ödeme sistemlerin­de tüm dünyada olduğu gibi Tür­kiye’de de epey yol kat edildiğini söyleyen Hepsipay Genel Müdü­rü Ozan Bayülgen, önümüzdeki dönemde yapay zekânın ödeme sistemlerinde çok önemli bir de­ğişime yol açacağını vurguladı.

Yapay Zeka Alışveriş Deneyimini Değiştiriyor

Alışveriş niyetini önceden ön­görebilmek ödeme sistemleriy­le beraber markalar için altın de­ğerinde bir bilgi olacak” dedi. İleride bireylerin alışveriş ni­yetinin artık bir nevi yönlendi­rilebilir bir para birimi olacağı öngörüsünde bulunan Bayülgen, “Eğer biz buradaki herkesin alış­veriş niyetini okuyabiliyor ol­sak bu parasal bir güç anlamına gelecektir.

Yani ileride alışveriş niyeti bir bilgi olarak altın değe­rinde olacak.

Yani yapay zeka­nın aslında bu anlamda çok da­ha güçlü kullanabileceği bir alan olacak. Ödeme firmaları müşte­rinin izniyle o alışveriş niyeti­ni doğru perakendeciyle eşleş­tirmeye başlayacak. Ödeme sis­temlerinin evriminde bu önemli bir aşama olacak” dedi.